Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 7 april 2013

Dollhouse Nederland Show


Gisteren was het weer zover...de Dollhouse Nederlandshow in Apeldoorn. Gisteren en vandaag de show zelf en afgelopen vrijdag waren er workshops. Dit keer geen workshop voor mij maar heerlijk genoten op de eerste beursdag . Ik ben samen met mijn zusje Thea geweest en rond 10 over elf konden we door de derde ingang zo naar binnen lopen...wel handig de kaarten die ik kocht in de voorverkoop , bij de kassa's stond toen nog een lange rij. Toch was het minder druk dan de vorige beurs maar dat was ook een voordeel want nu konden we heerlijk zoeken bij verschillende standhouders.
En ja ik ben weer hele leuke dingen tegen gekomen en aan sommige dingen kon ik echt niet ontkomen:

Zoals dit Theeserviesje van Anja Knoop en het glazen bonbonschaaltje van Leo Reijnders. Dit zijn echt mijn mooiste aankopen van de dag en ik ben er erg blij mee.





Thuisgekomen zag ik ook nog dat het samen prima bij elkaar past...ik heb nog geen duidelijk plekje hiervoor maar in een Franse salon zal het zeker niet misstaan en het past ook prima bij mijn rozenkleed en deze bijzondere aankoop.

Ik kwam voor het speelgoedthema van de On Line Mini Club(OLMC) leuke items tegen. Het workshoppakketje van de Bulldozer had ik van te voren al gereserveerd bij Sylvia Lutjeboudel, de autootjes kwam ik tegen bij My Tiny World en de frontjes van de huisjes bij de Hobbyshop.





Bij Anja Knoop kocht ik ook nog dit wandbord wat een plekje gaat krijgen in mijn Apeldoorns Huuske wat in de jaren 50 stijl wordt ingericht.






Anja Knoop gaat ook nog een wandbordje maken voor mijn Hindelooper kijkkamer en samen voor mijn zus en mij wordt het servies van mijn ouders in miniatuur nagemaakt. Het was het trouwcadeau van mijn vader aan mijn moeder. Ook dat krijgt een plekje in het Apeldoorns Huuske.Op de beurs hebben we samen met Anja de laatste details doorgenomen.

Voor de Amishkijkkamer kocht ik dit workshoppakketje van een olielampje bij Nalladris , het brandt echt dus wordt dit een leuk item voor in de kijkkamer. Ik kocht er gelijk ook een voor Suzanne, mijn knutselvriendin, zodat we dit op een van onze knutselochtenden kunnen maken.




De  groene basket kwam ik tegen en deed me gelijk denken aan de vergiet waar we de laatste knutselochtend mee bezig zijn geweest maar niet echt een succes was. Suzanne heeft de moed al opgegeven en ik had de moed nog niet om ermee verder te gaan. Het lijkt me nu met deze kleine basket met alleen nog handvaatjes er te bij maken en het te schilderen in de goede kleur een goed oplossing te worden. Suzanne ook deze komt naar je toe!

De kraam waar we vorige beurs helemaal niet bij konden i.v.m. de drukt was de kraam van My Tiny World. Gisteren hebben we hier uitgebreid kunnen snuffelen, de autootjes  en ook de basket vond ik daar. Ook het volgende serviesgoed heb ik er gevonden:




Leuk om ergens in een tafereeltje neer te zetten.

Jaren geleden kocht ik op de beurs in Arnhem een paar houten wieltjes bij "de Zilveren Engel" en ik zag dat 
ze nu in Apeldoorn er  ook weer stond. Ik had haar op mijn kijklijstje gezet om in ieder geval daar even te kijken.
Met het speelgoed thema kan je wel wieltjes gebruiken. Ze heeft nu ook een eigen website vol met kralen, wieltje, blokjes etc. en alles gaat per stuk dus lekker handig. Ik nam gelijk maar even een voorraadje mee. 





Bij Nalladris kwam ik dit workshoppakketje tegen om zelf led lampjes te maken in mijn 1:12 Kabinetkast 1:12.......alweer 4 jaar staat dit te wachten om aangepakt te worden . Na de Cirkit workshop van het Apeldoorns Huuske  van afgelopen Oktober durf ik dit met dit workshopakketje wel aan.



 
Mijn zusje Thea nam deze glazen miniatuurtjes mee die ik had besteld in haar webwinkel : een karaf met wijnglazen en 3 glazen om hyacintenbollen op te zetten.






Met vermoeide ogen en voeten kwam  ik gisteren rond 18.00 uur  thuis maar het was een super geslaagde dag met heel veel mooie miniaturen en waar ik nu nog steeds van na geniet.
 

10 opmerkingen:

  1. Je hebt leuke dingen gekocht. Wat was het weer leuk he? Ik was er gisteren en vandaag en heb natuurlijk ook weer veel te veel gekocht.
    Geniet van je aankopen,

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma, die frontjes van die huisjes was ik al weer helemaal vergeten, ik moet ze nog opzoeken.
    Leuk verslag gemaakt en zeker ook hele mooie aankopen gedaan!

    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, je hebt mooie aankopen gedaan, moet toch ook eens naar Apeldoorn!
    Even een tip: volgende week zaterdag 13 april komt op, ik dacht discovery een uitzending over de Amish die geweld gebruiken. Niet echt wat je verwacht van hen, ik stond er ook van te kijken toen ik het zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh Helma, wat een mooie spulletjes heb je gekocht, geniet er maar fijn van! Leuk je verslagje te lezen over van alles.....ik kon zelf niet gaan vanwege een te grote uitgave aan de auto, kan gebeuren hè?
    Ik zoek al heel lang naar die glazen vaasjes voor hyacinten, bedankt voor de link!!
    Fijne avond nog, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Helma,

    Wat een prachtige miniaturen heb je gekocht. Ga straks even kijken in de webshop van je zus. Zit er bij het pakketje verlichting voor de poppenhuiskast ook een adapter of moet je die nog los kopen? Ben benieuwd naar je ervaringen want ik wil ook graag licht maken als ik een poppenhuiskast heb.

    Fijne avond Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Xandra
    Er zit geen adapter bij.jJ gebruikt of een adapter met klemblokje of een batterijhouder. Bij Nalladris hadden ze een kabintkast staan en de lampjes waren mooi warm gelig , ik vond het echt mooi.In het pakketje zit alles voor alle 9 kamers in de kabinetkast, lampjes...twee hangende en 7 plafonieres ( ornamentjes die je eventueel nog mooier kan maken met nagellak) en de 9 ledlampjes ,snoertjes, cir kit strip voor achterop dekast en een uitgebreide beschrijving , je kunt Nalladris altijd mailen om iets te vragen en als jezelf niet durft te solderen op het eind mag je het meenemen naar een beurs dan doen ze het daar ter plekke voor je. Het pakketje kostte 20 euro.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Unas compras estupendas, preciosas, y lo mejor que disfrutó, feliz semana:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Helma,
    super aankopen. De service is mijn favorite!
    groetjes
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie aankopen Helma. En die kralen mevrouw. Geweldig hoor!! Ook ik ben benieuwd naar jullie servies.
    Geniet nog maar even lekker na van alles.
    groetjes, Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. These pieces are wonderful.
    Bye, Faby

    BeantwoordenVerwijderen