Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 3 januari 2014

Dollhouse "The Kendrew" Part 1


Een nieuw jaar met een nieuwe droom en uitdaging..........

Een Kendrew Poppenhuis! Mijn eerste grote Poppenhuis. Afgelopen November werd het duidelijk dat dit poppenhuis richting mij zou komen. Elly waarvan ik het poppenhuis heb overgenomen had geen inspiratie voor dit huis en besloot het te verkopen . Bij het zien van de foto's was ik gelijk verliefd op dit Poppenhuis want dit heeft echt de ruimte voor mijn droom speelgoedwinkel in 1:12 en daarnaast heeft het een prachtige afwerking . De kastenserie die ik voor de speelgoedwinkel deze zomer had gekocht zou hier prachtig  in staan. Ik had de afgelopen beurs in Apeldoorn al rond gekeken voor een winkelpand maar kon nog niets naar mijn zin vinden dus dit was echt een kans uit duizenden. Een wens van Elly was om het huis te verkopen voor een gift aan een dierendoel. Dit werd het  Dierenasiel Kuipershoek in Apeldoorn die zeker heel blij is met deze verkoopactie! Afgelopen weekend was het dan zover dat ik het Poppenhuis op kon halen bij Elly met een paar extra sterke armen bij me. Het tafeltje op wieltjes met de plank kreeg ik er ook bij. En wat ben ik blij hiermee............dank je wel, Elly!
Vroeger op de beurs in Arnhem heb ik naar deze mooi afgewerkte huizen gekeken maar dat was echt buiten mijn budget....en nu heb ik er eentje!
Het poppenhuis is nog in oorspronkelijke staat zoals die in 2006 verkocht is....dus niks geen strippen en renoveren. Het  is in Georgian style  gebouwd en het huis is breed 98 cm, diep 48cm en hoog 80 cm. 


Een "Kendrew'' poppenhuis werd voorheen gemaakt in Engeland door Electromatic in Doncaster, South Yorkshire. Op dit moment bestaat Electromatic niet meer. De poppenhuizen werden handgemaakt van 9 mm berkentriplex dus geen MDF en de deuren, ramen en de afwerking  van het huis zijn van meranti hout. Dit is op de foto goed te zien. Is het geen plaatje?  



 

Elk huis is voorzien van een datum en handtekening van de bouwer en als je wilde werd er ook elektriciteit aangelegd met het Cir-kit systeem wat in dit huis ook is gebeurd. Een goede basis Cir-kit die ik zelf verder naar mijn eigen wens kan uitbreiden. De ramen hebben echte schuiframen zelfs die van de twee dakkapellen en de winkeldeuren slaan naar binnen open.






De beneden verdieping is 1 ruimte met een verborgen trap naar boven. De eerste verdieping heeft 2 ruime kamers met een deur met een verborgen trap naar zolder waar zich 3 ruime kamers bevinden. In de toekomst dus genoeg te doen in dit huis. Het zal zeker een levenswerk worden.  



  

Als laatste even een doorkijkje door het zijraam van de beneden verdieping, de winkelruimte. De foto's van binnen zijn namelijk niet allemaal mooi geworden...te weinig daglicht waarschijnlijk met het fotograferen op deze bewolkte en regenachtige dag dus dat houden jullie nog te goed van mij.  Tot binnenkort...............


Lieve groetjes,


 Helma


13 opmerkingen:

  1. Wat vind ik het ontzettend leuk voor jou dat je dit mooie huis hebt kunnen kopen. Ik wens je veel plezier met het aankleden en inrichten ervan, ik ga daar zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful house. I can't wait to see your progress on it. What a great find!
    Hugs,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi degelijk huis, kan mij voorstellen dat je daar verliefd op bent geworden!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi huis,Helma. En je hebt al gelijk inspiratie, leuk hoor! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden, maar jou kennende, wordt dat wel mooi!
    Spannend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enjoy your new house! I am looking forward to see how you are going to decorate it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een prachtig huis Helma, ik kan mij voorstellen dat je hier heel blij mee bent! Heel veel succes en plezier gewenst met het werken aan dit juweeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, wat een geweldig huis. En wat fijn dat je het nu hebt en niet meer hoeft te strippen. ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om te beginnen, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. una casa realmente preciosa, seguro que disfrutaras muchas horas mientras la decoras a tu gusto

    besitos y feliz año nuevo

    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Una casa muy bonita, un reto para este aña, feliz año nuevo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helma, eindelijk is ie er dan... Kom je nog aan andere dingen toe? Heerlijk om naar te zitten kijken! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That is a lovely house with lovely window details. I am sure you will have much pleasure in working on this project.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helma, heel veel plezier met dit huis, als je er zolang van droomt, is dit geweldig. Een nieuw te volgen project bij jou!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtig huis Helma. veel plezier ermee
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen