Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 14 juni 2017

Uit de Oude Doos Part 11


Het is dit keer iets later als de 10e van de maand en dat heeft een rede. Mijn fototoestel wil de foto's die ik op 10 juni gemaakt heb niet downloaden. Ik ben er al een paar dagen druk mee wat de oorzaak is maar ik kan het niet echt vinden. Ik heb het fototoestel zeker al tien jaar dus ja wat wil je!
Vandaag kwam ik er achter dat ik ook 1 foto met mijn telefoon heb gemaakt op die dag ( pff....  gelukkig)  Deze maand moeten jullie het daarmee doen.




Ik ben de afgelopen maand bezig geweest met de horizon, de lucht met de vogel en een stukje van de linker zijkant. Het blauw in de lucht is met 1 draadje DMC garen geborduurd. Hierdoor krijgt het borduurwerk diepte en begint het echt te spreken. Onder de vlinder ben ik twee dagen een half uurtje aan het borduren geweest: een begin van een medaillon van bloemen. Ik kwam in de regio van de vlinder mijn eerste foutje tegen en die heb ik niet veranderd. Uithalen was veel werk en zou het borduurstramien er niet mooier op gemaakt hebben en het gaat maar om 1 fout steekje.......ik dacht bij mijzelf het blijft tenslotte handwerk! En nu is het echt handwerk en mensenwerk!
Deze maand ga ik voor het borduren van de linker bovenhoek. Ik hoop op 10 juli te laten zien dat dit klaar is........

Lieve groet

Helma


2 opmerkingen:

  1. Hi Helma! Ik vind jouw borduurwerk sowieso al prachtig, maar het is toch elke keer weer mooi om jouw voortgang erin te zien. Helaas kan ik je niet helpen wat betreft het fototoestel, ik hoop echt dat het probleem weer verdwijnt.
    Lieve groet, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I know it's frustrating when your camera is not functioning properly and I hope the problem will soon be resolved.
    Meanwhile your embroidery is looking Beautiful! I love the scene of badgers and butterflies and other tiny creatures. Your tiny detailed stitches look as neat as a pin! :)

    elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen