Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 18 augustus 2017

Een gebreid Paashaasje in geel en paars


Dit voorjaar was ik gestart met het breien van de onderdelen van een Paashaasje. Het is een patroon uit de DHN 4 wat ik al een keer eerder heb gebreid in geel met groen. Het vorige haasje was in 2013 eindelijk af na een wachttijd van 5 jaar om het in elkaar te zetten.
Mini breien  van popjes en  haasjes is ontzettend leuk maar het in elkaar naaien is een tijdrovend klusje wat bij mij vaak blijf liggen. Zo verging het deze keer eigenlijk ook weer. Met Pasen had ik de onderdelen allemaal gebreid en vanaf die tijd  heeft het onder de loeplamp  gelegen om het in elkaar te naaien. Ik had mijzelf voorgenomen geen ander breiwerk te beginnen tot de gemaakte breiwerkjes in elkaar genaaid waren. Je leest het goed  breiwerkjes ....................want er liggen er namelijk nog meer!

Deze week kwam de motivatie om  aan het haasje te beginnen na een oproepje van OLMC (  dit is een besloten Facebookgroep en tegenwoordig met een andere naam ) om deze week een foto te plaatsen van een miniatuur met een paarse kleur. En ja mijn  paashaasje had de kleur van geel en paars.....dus pffff...... er toch maar aan beginnen. Even geen borduurwerk bij de koffie dus.
Het Paashaasje is net klaar dus vers van de pers zeg maar. Het paashaasje zit hier gezellig voor me tegen het laptopscherm ter inspiratie voor het schrijven van dit blog.


Het paashaasje is gebreid met katoen en het mohair garen van Venne en is 6 cm van pootje tot oor groot.




 Dit Paashaasje komt  gezellig bij het andere Paashaasje  op een 1: 24 bankje te zitten. Pasen gaat om liefde en dat kan niet alleen daar zijn in ieder geval twee voor nodig.


 Het bankje staat in een glazen Paasei die ieder jaar tegen Pasen te koop zijn met wat plantjes erin.

 

Een Paasproject wat zo al jaren staat en eigenlijk is het volgend jaar de bedoeling dat het "celebration  chocolade doosje" bedekt wordt met gras en dat de kussens van het bankje bekleed worden.


 En daarna.......veel bloeiende voorjaarsbloemen en een bloeiende stuik of boom achter het bankje.


 Gelukkig heb ik een loeplamp want zonder dat  was het Paashaasje niet geboren!

 


Lieve groet,

Helma


4 opmerkingen:

  1. Helma, heel erg leuk geworden, mag je eindelijk je volgende breiwerkje weer oppakken.
    En ik houd je er aan hoor, dat je volgende jaar Pasen het doosje bekleed hebt!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma het is een schatje geworden, en het plaatsje voor de paashaas, is ook geweldig.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg leuk uit!
    Herkenbaar dat in elkaar zetten, bij mij blijft er een spreitje liggen, maar ben nu toch bezig om draadjes af te hechten, iedere dag een paar....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Helma!! Nou, dat wordt dan gezellig beschuit met muisjes eten, omdat jouw gezellige, vers-van-de-pers geboren Paashaasje eindelijk het levenslicht heeft mogen zien ;O!
    Ja, het breien gaat mij ook wel aardig af, maar dat in elkaar zetten is altijd wat ingewikkelder. Vóóral als je zo'n klein Ienieminie-paashaasje hebt gebreid als jij: erg knap en erg mooi geworden zo met die gele en paarse kleur, chapeau hoor!! Ik vind de Paas-scène die je eromheen wilt maken ook een erg leuk idee, ik hoop dat we dat volgende Pasen zullen mogen bewonderen hier op jouw blog ;).
    Bedankt voor jouw bezoekje aan mijn blog en voor jouw fijne commentaar, daar ben ik blij mee, leuk om weer gezellig terug in de blogwereld te zijn.
    Een hele fijne, zonnige dag toegewenst.
    Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen