Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 29 november 2017

Poppenhuisweekend 2017


Het poppenhuisweekend van dit jaar is weer voorbij. Vandaag worden de laatste hobbyspullen weer op hun plek gelegd thuis. Samen met Thea, Irna en Jolinda waren we afgelopen weekend neergestreken in een bungalow op Landgoed Ruwinkel bij Scherpenzeel. Vrijdagmiddag met een zonnetje  kwam ik net na Thea rond half 4 aan en rond 5 uur, inmiddels was het donker en regende het, Irna en Jolinda.
Na wat gedronken te hebben met appeltaart werd het tijd om te borrelen en te eten. Gezellig met zijn vieren rond de tafel was het tijd om bij te praten en onze ideeën  voor het weekend aan elkaar te vertellen. Dit jaar hadden we ervoor gekozen geen nieuw gezamenlijk project te starten maar gewoon onze eigen miniatuur projecten mee te nemen om aan te werken.
's Avonds na het eten was het tijd om onze swapjes voor elkaar uit de tassen te halen. Altijd een gezellig moment om van te genieten. Dit jaar had ik witte kerstbeertjes gemaakt van een pijpenrager.
Verder liep ik twee weken geleden geleden bij Action tegen leuke mini schilderijtjes aan.



Van Thea kregen we een heel mooi theeserviesje, heel fijntjes met een roosje en een metalen rendierhanger voor aan de muur in een kerstproject. Jolinda had een poppenhuisje gemaakt van Geprint fotopapier. Dit komt goed van pas in mijn speelgoedwinkel. Irna had een mooi pakketje van Elinekes design meegenomen, een krukje. Dit kan in ieder project wel een plekje krijgen.


Na 22.00 uur zijn we toch onze hobby spullen erbij gaan zoeken om nog even een begin te maken met onze meegenomen miniatuurprojecten. Ik ben bezig geweest met de sjaal van een winters setje. De muts hiervan had ik de week ervoor al in elkaar gezet en nu moest de sjaal nog verder af gemaakt worden.

De volgende ochtend kwamen we langzaam op gang. Het was al tegen de middag voordat iedereen aan "onze hobbytafel" bezig was. Zo zag de tafel er zaterdagmiddag uit vanaf buiten:


En zo in het huisje......


Thea was bezig met wat werk voor haar Adventskalender, Irna was met een popje van Helena Reijnen  aan het kleden en Jolinda met gordijnen plooien voor haar Franse Huis. Voor dat we aan de wandel gingen rond 4 uur had ik een muts en sjaal met sneeuwballen klaar.



Even een frisse neus halen hadden we toen wel verdient en het was even droog tussen alle buien door.

We werden aan de rand van het bos verrast door een prachtige lucht:




Na deze wandeling gingen we weer aan de slag met onze miniaturen. Ik ben de rest van het weekend bezig geweest met de onderdelen van een gebreid beertje te vullen. Jammer genoeg had ik de bruine kleur Venne garen vergeten om alle onderdelen in elkaar te zetten. maar het ligt nu klaar bij de loeplamp hier thuis. 


Ook heb ik de Kerstman van vorig jaar uit de doos gehaald om verder zijn jas met gouddraad te borduren.Vorig jaar had ik het achterpand klaar en het heeft daarna een jaar in de doos gelegen. Afgelopen weekend heb ik de beide voorpanden geborduurd en het is nu zover dat de jas in elkaar genaaid kan worden.




Zondagmiddag rond drie uur ben ik alleen een Klompenroute gaan lopen die bij het Landgoed Ruwinkel uitgezet is: het Breeschoterpad met een lengte van 6 km. Twee maal de paraplu opgezet voor een flinke plensbui maar dat mocht de pret niet drukken.

 
                           
Jolinda en Irna waren om half 3 weer richting Zeeland gegaan en Thea wilde even rustig wat administratieve taken doen. Heerlijk uitgewaaid stond ik rond kwart voor 5 weer bij de bungalow .
's Avonds hebben Thea en ik heerlijk gegeten bij het restaurant op het park. Een gezellig einde van ons Poppenhuisweekend!


Maandagochtend hebben we de bungalow opgeruimd en na een kop koffie rustig naar huis gereden.
 


Tot volgend jaar Thea , Irna en Jolinda!

Lieve groet

Helma

 

4 opmerkingen:

  1. Wàt gezellig, Helma, het lijkt me zó leukk om met vriendinnen ergens een weekend samen met onze hobby bezig te zijn. Ieder met zijn eigen ding en toch lekker samen uit en bezig :)! Leuk verslag en mooie foto's van jullie weekend. De jas van de kerstman wordt mooi, hij zal 'm nodig hebben met die kou. Jouw muts en sjaal zijn dotjes en omdat ik een ontzettende "blauw"-fan vind ik het dubbel zo mooi, hihihi ;O!
    Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer even nagenieten met je verslag, ik zou zo heimwee krijgen, dus maar gaan verheugen op volgend jaar.
    Gezellig en relaxed was het zeker!
    Bedankt voor het gezellige weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Una forma genial de pasar un fin de semana, disfrutando de las amigas ,del hobby y del paisaje. Precioso el bardado de Santa, estará muy elegante y fantástico el gorro y bufanda:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a beautiful way to spend your weekend with friends and making minis! The knitwear is BEAUTIFUL! I love the colors of the hat and scarf, which are Perfect for this time of year!

    elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen