Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 27 februari 2013

Amish Kijkkamer Part 4

Een Mosesmandje

Zoals ik in het vorige berichtje schreef ben ik met een tweede miniatuurtje begonnen voor de Amish Kijkkamer......het wordt een reismandje een zogenaamd Mosesmandje. Handig om een Amish baby in te vervoeren in een koets met paard of bij het gemeenschappelijk samenzijn bij een "barnraising". Het is in ieder geval een goede investering want zo'n reismandje zal in de meest Amish families veelvuldig gebruikt worden.
Het patroontje was als voorbeeld gemaakt met raffia maar ik heb gekozen voor linnen wickergaren waardoor het iets fijner wordt....het is niet echt wickeren met opstaande draden maar je draait om het draad heen en na een paar slagen prik je eenmaal in de voorgaande toer zodat het toch met elkaar verbonden wordt.




Het is een leuk werkje om te doen...... om gewoon even tijdens een kop thee of koffie op de bank mee verder te gaan. Op de foto hierboven was ik net met de opstaande rand begonnen en had ik al heel wat uurtjes werk achter de rug.

Voor de grootte van het reismandje heb ik even een babypopje erbij gepakt...het is het gerenoveerde babypopje , gevonden op de Waterloopleinmarkt ,geworden...die heeft van die leuke mollige armpjes en beentjes.
Toen ik de bovenstaande foto maakte was het rond theetijd en omdat ik vond dat de Amish baby niet geheel ontkleed op de foto kon heb ik van een nieuw theezakje een luier in elkaar gefreubelt...even een roze borduurdraadje er doorheen gewerkt  en het Amish babymeisje kon gefotografeerd worden.





De opstaande rand duurt wat langer merk ik ,al is het dezelfde handeling ...dit komt omdat het moeilijker nu in de hand ligt en dat er goed aangetrokken moet worden om de randen boven elkaar te krijgen. Ik ben nog aan het bedenken hoe dit meisje gaat heten...Mirjam lijkt me wel leuk omdat deze naam hoort bij het verhaal van Mozes in het mandje.

3 opmerkingen:

  1. Dat wordt een mozesmandje, heel mooi met dat wickergaren, ziet er goed uit zoals jij dat doet! Je baby is inderdaad een lekkere mollige! :D
    * marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Helma, een mollige baby.......leuk

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Helma, neem me niet kwalijk dat ik laat ben, ben nog steeds aan "het inhalen na ziek te zijn geweest" :D!
    Wat een prachtig Moses mandje wordt dat, ik heb nog nooit deze techniek gezien in blogland. Het zal je inderdaad wel wat tijd kosten, maar dan heb je ook een prachtig Amish mandje. Lief popje, lekker mollig :D!!
    Fijn weekend. Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen