Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 24 oktober 2013

Een gezellige herfstmiddag

 
Ik had van de week afgesproken met mijn vriendin Ria om samen even een frisse neus te halen. Het is een fietstocht geworden naar het tuincentrum "het Hoogeland" in Beekbergen. Het weer alleen was al een cadeautje...fietsen in een fleece vest was haast te warm die middag.
Ook de aankomst bij het Tuincentrum was een verrassing want er stonden drie prachtige jurken bij de ingang op ons te wachten. Mijn vriendin was helemaal verrast want zij heeft een naaiatelier en mooie jurken op een buste dat kon gewoon niet beter! Voor mij een leuke inspiratie om het in miniatuur een keer uit te proberen We hebben gelijk foto's gemaakt:









Naast deze ,mooie jurken was er genoeg te kijken en te kopen. We hebben lekker even theegedronken en toen nog wat aankopen gedaan waaronder een mooie Kerstroos die ik thuis in een pot heb gezet. De kerstroos bewaar ik nog even ...dus nog geen foto  ......die komt hier vast nog een keer langs....

 We kwamen tijdens het fietsen weer langs de mooi paddenstoelen waar ik afgelopen zondag al  foto's van had gemaakt.




 

 Ria kwam ook nog met een verrassing deze middag. Ik ben ooit ( ik kwam erachter dat dit al 10 jaar geleden is) een weef cursus bij haar gaan volgen enkele ochtenden. Het leek me toen leuk om mijn eigen bekleding te weven voor eetkamerstoelen 1:12. Het weefgetouw mocht mee naar huis om verder af te maken. Maar dat afmaken kwam er niet van  en een paar weken geleden heeft ze het weefgetouw meegenomen en heeft Ria het voor me afgemaakt.



Het is heel fijn geweven met dunne draden van Venne , breigaren en zijdegaren en borduurgaren.



                        
                                                                                                      

             
 Hier het stuk wat ik heb gedaan tot aan de gouden draden waar ik jaren over gedaan heb.


En hier het stuk wat mijn vriendin in een paar weken geklaard heeft. Je kan wel zien wie er jarenlange ervaring heeft. Ria ontzettend bedankt!

Dus nu kan ik stoelen gaan bekleden van de verschillende patroontjes of een lopertje maken voor op een tafel.
En nu de vraag welke zal ik nemen:

 




Keus genoeg!



Groetjes Helma



2 opmerkingen:

  1. Hallo Helma, wat leuk hé verrassingen?
    Je hebt inderdaad genoeg keus, mooi gemaakt hoor.
    Veel plezier ermee.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, jullie hebben dus ook zo heerlijk gefietst met het mooie weer! Wat een welkom, die jurken, schitterend en wat creatief gedaan.
    Maar die prachtig geweven stof, wat is dát ontzettend fijntjes gedaan. Ik zou er niet eens in durven knippen. Het idee alleen al.....het is veel te mooi geworden!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen