Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 1 maart 2014

Workshop Victoriaans Meisje Part 2


Een Victoriaanse onderbroek, het krukje en een heel dom einde.................

Donderdag ben ik weer verder gegaan met het Victoriaanse meisje. De onderbroek en de onderjurk waren aan de beurt. Eerst het stukje witte batist mooi glad gestreken en daarna de patronen uit het stof geknipt en de randen ingesmeerd met Tacky Glue tegen het rafelen. Alle naden van de onderbroek heb ik netjes met kleine steekjes  in stiksteek genaaid. De naden netjes uitgestreken en het popje de broek aangedaan. De beschrijving was eigenlijk zonder gebruik van het kant maar ik vond deze versie leuker......en kant genoeg bij de workshop!




De onderjurk volgt later deze week want daar ben ik niet meer aan toe gekomen.

De foto van de workshop geeft een voorbeeld van een zittend meisje aan en er zou ook een krukje bij de workshop horen. Maar helaas bij mij  geen krukje  ...... dus vorige week donderdag toch even achter een krukje aan geweest via email bij Atelier "Eenoptwaalf". Het leek me wel handig bij het aankleden van het popje om het zittend neer te kunnen zetten om in ieder geval de kleding mooi te laten vallen. Het bleek dat een krukje met een hoogte van 3 cm het mooiste paste bij mijn grootte popje...de voeten kunnen bij deze hoogte nog redelijk op de grond gezet worden. Zondag ochtend kwam Stineke van Atelier "Eenoptwaalf" het krukje langs brengen ...ze was toch in de buurt.......wat een service! 
Je ziet het krukje op de foto in gebruik als een speeltafeltje voor het "Ganzenbordspel". De poes hoort ook bij de workshop en ik dacht een leuke opstelling te maken voor een foto  in een hoekje om de Victoriaanse onderbroek te laten zien aan jullie . Maar ik deed dat gisteren  iets te gehaast omdat ik nog naar mijn moeders tachtigste verjaardag moest en tilde het tafeltje zoals je het op de foto nu ziet staan met losse poes en losse pionnen  naar de keuken om het in het hoekje te zetten.
Je raad het misschien al ....dit was erg dom van me . Een meter voor de keukentafel vielen de pionnen en de poes......op de plavuizen vloer. Gehaast dat ik was was ik blij gelijk de poes te vinden op de vloer en ook de pionnen had ik na enig speurwerk te pakken ......weer alles goed neergezet en foto's gemaakt. Later bij het terugzetten zag ik tot mijn schrik dat er een stuk oor miste van de poes.........dus dat werd zoeken op de vloer in de keuken. Mijn schrik werd nog groter toen ik een een stuk staart tegen kwam.....en ik dacht is die ook gebroken dan........ heb ik helemaal niet gezien. Poes erbij ...en ja hoor staart is ook stuk .Het duurde nog een half uur tot ik het stukje oor aan de ander eind van de keuken vond na de hele keuken vloer me  de handen afgetast te hebben. Hoe dom kan een mens zijn vraag je je hierna toch af....en balen, balen, balen Haastige spoed is zo blijkt maar weer....... zelden goed.

Op  bovenstaande  foto zie je dus achteraf een gehavende poes ....een kleine staart en een gebroken oor....dat ik dat niet gezien heb tijdens het foto's maken is me nog een raadsel. 



 
  Ik moet dus eerst van de week richting dierenarts...........


Groetjes Helma

 

6 opmerkingen:

  1. Poor kitty. The cat is adorable. I hope the vet will be able to mend his ear and tail.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Seguro que tu pobre gatito quedará muy bien y tu niña es preciosa, estoy ya con ganas de verla totalmente vestida, feliz domingo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helma, wat een zielige poes........ik hoop dat de dierenarts haar kan helpen hoor.

    Leuke foto heb je er van gemaakt.
    Mooi met het kant........ik wist dat ik iets miste maar niet wat, tot ik vrijdagmiddag de spulletjes ging opruimen..........het kant wat ik bij alle popjes doe bij onderbroekjes kant onderaan zetten.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hopelijk is de dierenarts bedreven in het miniatuurhechten!
    leuk dat kantje aan de onderbroek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh Helma, wát een verhaal: 'kant an m'n broek', de pop heeft 'de broek aan', stuiterende poezen en pionnetjes over de keukenvloer, Helma daar op handen en knietjes achteraan, erachter komend dat de schade groter is dan gedacht............jemig, wat een enorme pech :(!
    Ik vind het echt jammer van dat schattige, speelse poesje, al die stukjes eraf, ik hoop dat je het nog kan lijmen?
    Ik heb ook een keer zoiets gedaan: bloemen gemaakt voor een opdracht en uit de 'gevarenzone' gezet (dacht ik) om mijn werkkamer op te ruimen.......het hele boeketje van vele dagen werk zó hopakee in de stofzuiger. Met veel grotemannenwoordenvanpaula en bibberende handjes de stofzuigerzak eruitgehaald: alles was heel, wel behoorlijk stoffig :D! Nou jij weer! Heb toch maar nieuwe bloemen gemaakt, want ik kreeg ze niet goed genoeg schoon. Gelukkig had de opdrachtgeefster gevoel voor humor en de tijd om te wachten.
    Ik hoop dat je nog bij je moeder op haar verjaardag bent terecht gekomen ;)! Alsnog verlate felicitaties.
    Fijne zondag. Liefs, Ilona
    PS Vergeet te zeggen dat het popje er al mooi uitziet in haar lingerie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat een pech!!
    Zo zie je maar: iedereen in de poppenhuiswereld kruipt zo nu en dan over de grond om kleine dingetjes te zoeken.
    Ik hoop voor je dat het poesje onzichtbaar gelijmd kan worden......

    Mooi ondergoed trouwens, en de foto is heel mooi geworden.
    Ze moet nog we even naar de kapper, hoewel dit punkkapsel ook niet misstaat... Ben heel benieuwd naar het vervolg.
    Liefs van Paula

    BeantwoordenVerwijderen