Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 26 oktober 2014

Dollhouse Nederland Show Najaar 2014


Gisteren ben ik een paar uur naar de Dollhouse Nederland Show geweest. Het was de laatste keer dat dit in Apeldoorn werd gehouden. Jammer voor mij want het is op deze locatie maar 10 minuutjes rijden voor mij.
En ja, ga je naar een beurs dan kom je niet met lege handen thuis natuurlijk. Ik had van te voren al een bestelling gedaan voor twee  Ot en Sien bordjes en -kop en schotels dus die heb ik als eerste opgehaald op de beurs.Daarna ben ik richting Anja Knoop gegaan om te kijken of ze een Delfstblauw wandbordje verkocht met dezelfde beschilderde sierrand als het bordje wat ik in het voorjaar bij haar had gekocht. Dit zou het zevende bordje worden voor in de Hindelooperkijkkamer. maar nee die was er niet en Anja bood heel lief aan , ondanks dat ze wil stoppen, het wandbordje voor mij apart te schilderen. Dit keer met een molen erop want een molen heb ik nog niet op de andere 6 wandbordjes.
Wil je de andere wandbordjes van haar nog een keer bekijken dan kan dit met deze Link
Ik kocht bij haar nog wel een Delftsblauwen vaas voor in de pronkkast van de Hindelooperkijkkamer.
Verder stond Elisabeth Causeret op beurs waar ik vorig najaar een prachtige vaas had gekocht in roomwit craquelé. Ik kon het niet nalaten daar even weer te gaan kijken en ja daar stond een prachtige lampetstel in dezelfde kleur....dus deze kon ik niet laten staan. Ik heb nog even staan dubben om een po mee te nemen maar die heb ik bewaard voor de volgende keer wanner ze op de beurs is. Op dit moment denk ik deze miniatuurtjes te gaan gebruiken in het Apeldoorns Huuske waar ik boven in een slaapkamer voor een dame maak.
Verder bij Art of Mini een hobbelschaapje gekocht voor de Toy shop. Achteraf had ik er twee mee moeten nemen dan kan ik ze afwerken met een roze en blauw strikje. Nou ja dat kan altijd nog. 
Onderwijl vond ik ook nog een oud en mooi bewerkte bloempot.







Als je mijn vorige blog heb gelezen dan herken je misschien  op de volgende foto wat ik hiervan wil gaan maken:


Het gele stofje, waar een hele mooi glans in is geweven( zie je hier niet echt) voor een Griekse dame
Het zwarte stofje( zijde) voor een Griekse heer 
Het groene zijde, van Carla Zandvliet, is om veel basilicum planten te maken.


Verder kocht ik nog wat verschillende kleuren beren stofjes bij de Witte Engel en kreeg de leuke ansichtkaart erbij.



Je ziet verder een stofje met ankertjes in de kleuren van het borduurwerk "The Lighthouse at the sea" en een wit stofje met een heel fijn patroon van broderie. Leuk voor babykleertjes of om een wiegje te bekleden.
En natuurlijk de twee kleurtjes verf om wat uit te proberen aan schilderkunst voor de Toyshop. Ik heb ook nog bij Susan Bembridge Designs gekeken voor een vloer en behang voor de Toyshop.....daar ga ik over nadenken.  



Groetjes Helma


7 opmerkingen:

  1. Helma wat heb je mooie aankopen gedaan. Ik ben ook helemaal weg van het werk van Elisabeth. Mooi hoor die lampetstel.
    Geweldig dat je nog Ot en Sien kopjes hebt gevonden.
    Dit is het eerste beursverhaal dat ik lees. Ergens in een klein achteraf hoekje van mijn grijze cellen toch een beetje spijt dat ik niet gegaan ben.
    Maar soms moet je kiezen. Dus of workshop of dagje beurs. In mijn geval workshop dus.
    Ik ben reuze benieuwd naar foto's van al je ideeën die je hier beschreven hebt.
    groetjes van Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige aankopen heb je gedaan, Helma, geniet er fijn van! Heerlijk lijkt me dat om zo dichtbij de beurs te wonen, kun je er zó even naar toe, dat zul je wel gaan missen.
    Persoonlijk ben ik een grote fan van het werk van Elisabeth Causeret, zij maakt écht hele prachtige dingen en ze zijn zo ontzettend netjes afgewerkt, echt klasse werk.
    Wat leuk van Anja dat ze toch nog een extra bordje voor je wilt beschilderen. Ik heb even op je link geklikt en gekeken: ja hoor, dat bordje moet er echt bij ;)! Oh, ik word toch zó nieuwsgierig nu je al stofjes hebt gekocht voor je Griekse kijkkastje....!
    Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Helma,
    Ik kom ook net van de beurs vandaan en heb ook hele mooie dingen gezien.
    Jij hebt prachtige dingen gekocht. Ik ben heel benieuwd naar de Griekse dame en heer.
    Elisabeth heb ik wel gezien ( ze kende me nog na het bezoek aan haar atelier in Frankrijk!) maar heb deze keer niets bij haar gekocht.
    Een Deense vrouw heeft ook geweldig mooi aardewerk en deze keer ben ik losgegaan bij haar.
    Allemaal leuke dingen heb je gekocht en ik ben heel benieuwd naar de Ot en Sien-hoekje in de winkel.

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Helma,
    Het was gezellig om je even tegen te komen
    Leuke spulletjes gevonden. Het lapje met ankertjes had ik ook voor je gehad.
    http://www.minidoor.nl/a-36153560/thema-nautic/la301-lapje-met-ankertje/
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Helma,

    wat een leuke miniaturen heb je gekocht, vooral het Ot en Sien stelletje.
    Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Helma, Wat heb je weer een mooie dingen gekocht. Je kunt weer even vooruit. Ben benieuwd naar de uitstalling van je Ot en Sien collectie.

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie spulletjes heb je gekocht, Helma! Jij kunt ook weer even vooruit!
    Volgende keer ga ik ook eens beter kijken bij Elisabeth Causeret, maar er was zoveel te zien!

    BeantwoordenVerwijderen