Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 12 oktober 2014

"The Lighthouse at the Sea Part 2"

Eindelijk weer een blog.......

Drie maanden is het geleden dat ik het laatste blog schreef over mijn vakantie op Texel. Real life nam daarna alle tijd in beslag en daardoor had ik geen energie en inspiratie om maar iets te doen aan onze mooie hobby. Maar gelukkig begint het weer te prikkelen. In september tijdens een vakantie in Griekenland kwam het weer  boven water drijven en ben ik lekker aan het zoeken geweest naar miniatuurtjes en ik kwam daardoor met leuke ideeën naar huis. Ook deze week werd mij verteld dat het goed is om de hobby weer op te pakken en ja dat was ook wel handig want afgelopen zaterdag was er de jaarlijkse ontmoetingsdag van de On Line Mini Club. Dus ik ga weer lekker aan de slag.

Eerst wil ik jullie nog even mee terug nemen naar Texel. Ik had daar een mooi vloerkleedje geborduurd met een vuurtoren erop. Dit vloerkleed heb ik ook nog netjes afgewerkt half Juli. Begin Augustus ben ik begonnen met een kussentje uit dezelfde serie van Felicity Price en daarna ben ik gestopt. Tot zover ben ik nu gekomen met borduren.



 Het kussentje wordt 3,1 cm bij 3,1 cm. Ik ga het weer in het zicht leggen zodat ik het weer makkelijk in de handen neem.


Verder had ik jullie in Juli nog willen laten zien wat ik aan miniaturen had verzameld op Texel.

Als eerste natuurlijk wat je verwacht op een eiland....schelpjes in allerlei soorten en maten en ook nog gekochte kleine mini zeesterren.


 
Vorig jaar om dezelfde tijd was er geen klein schelpje te vinden op het strand van Texel en tot mijn verbazing dit jaar een strand vol.
Zo zie je maar de natuur is niet voorspelbaar..eigenlijk maar goed ook denk ik.


Tijdens een van mijn fietstochten kocht ik dit 4 cm grote zeehondje en deze twee gevulde jakobsschelpen


Leuke items voor het toekomst strandwinkeltje.


In Den Burg bij "de Witte Engel" kocht ik deze hobbyartikelen die ik in de toekomst vast ga gebruiken . Ik kon ze in ieder geval niet laten liggen:  kralen gezichtjes om popjes te maken waaronder een lieveheersbeestje, houten mini klokjes voor de Kerst, ringen om een bloemenkrans te maken en een grote pion om een popje van te maken



 Zo dit was het verhaal van Texel. Over een aantal dagen is Griekenland aan de beurt.

Verder hoop ik dat alles goed gaat met jullie?


Groetjes Helma


3 opmerkingen:

  1. Hai Helma, hè, hè, eindelijk, dáár ben je dan ;)!! Jij bent er dus fijn op uit geweest én je hebt leuke mini's verzameld om te laten zien.
    Ja, dat van die kleine schelpjes, dat overkwam mij ook een paar jaar geleden: gaan zoeken en niks te vinden :D LOL! Maar verleden jaar later was het dan toch raak!
    Jouw borduurtjes zijn zo fijntjes en mooi om te zien, ook al vanwege het onderwerp: de zee, waaraan ik verknocht ben! Ik ben benieuwd wat je ons nu weer allemaal zult laten zien.
    Ik wens je een hele fijne nieuwe week! Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was de ontmoetingsdag leuk he?
    Jij hebt inderdaad niet zoveel geschreven maar ondertussen heb je heel wat leuke miniaturen verzameld. Daar kun je weer van alles mee doen en dat hobby-en komt vanzelf wel weer.
    Je borduurtjes zijn als vanouds weer heel mooi!!

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Helma, je bent er weer! Ik had je al gemist. Dat kussentje wordt ookal zo mooi!
    Ik ben benieuwd naar je miniaturen uit Griekenland....

    BeantwoordenVerwijderen