Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 30 maart 2013

Gebreid Paashaasje Part 3

Net voor Pasen klaar!

Weer wat klaar....een Paashaasje waar ik 5 jaar geleden mee begon met breien rond Pasen.  Het jaar erop  in dezelfde tijd er aan verder gebreid en toen daarna zijn de losse onderdelen blijven liggen. Het diepvrieszakje met de onderdelen zweefde heen en weer op mijn hobbykamer. Voor het in elkaar naaien moet ik echt gaan zitten en dit  kost gewoon wat meer tijd dan het breien....en het is veel leuker weer nieuwe ideeën uit te probereen.

Maar van de week had ik ineens het idee om  het voor de Pasen af te maken en gisteravond was er dit Paashaasje. Ik vind het zelf een snoesje geworden...ze kijkt je zo leuk aan!











Het Paashaasje is gebreid met Vennekatoen en Venne mohairgaren en is zes cm groot. Het rokje is in een ajourpatroontje gebreid....mijn eerste ajour breien in mini.  Het patroon van het Paashaasje heeft ooit in een van de eerste DHN's gestaan en is van Nanda Leuven.


 


Ik ben met het paashaasje begonnen om een tafereeltje te maken in een glazen Paasei...je weet wel zo'n glazen ei die een paar jaar geleden verkocht werd met plantjes. Eerder kocht ik al 1:24 bankje  en andere mini's voor een tuintafereeltje in het glazen Paasei .








Volgend jaar maar eens zorgen dat het gras wordt ingezaaid en dat er bollen worden gepoot in miniland zodat het echt als een voorjaarstafereeltje  eruit gaat zien. Ook de kussens van de bank moeten nog bekleed worden...dat wordt waarschijnlijk weer borduren.




Fijne Paasdagen!


11 opmerkingen:

  1. Helma, je Paashaasje is inderdaad een schatje, zo lief met die zachte kleurtjes. Wat een werk zal dat geweest zijn, geloof het graag!
    Leuk om deze Paas scène in zo'n glazen ei te maken!
    Ik wens je hele fijne Paasdagen!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig haasje! 5 jaar, ach ja ik denk dat we allemaal wel van dat soort dingen hebben liggen.

    Leuk dat je nu mijn blog volgt en raar dat ik nog niet die van jou had gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, wat een liefie! Leuk geworden.

    Groetjes en fijne Pasen,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enige Paashaas heb je gemaakt. Fijne Paasdagen, Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Cute little bunny. Love the little skirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your bunny is really beautiful, Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wonderful bunny Helma...........saw the photos in our miniature knitting group and had to come for a closer look......hugs Virginia x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Felicidades por esta escena, es preciosa:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties via MiniKnittingandChrochet:

    lavendersgreen2002 Sun Mar 31 07:00:37 PDT 2013
    Love the bunny Helma , she is lovely . Jillx

    love2grandkids Sun Mar 31 05:30:48 PDT 2013
    I love this bunny, it's so cute, well done Helma
    Grace in Canada

    mini6903 Sun Mar 31 03:29:29 PDT 2013
    cute

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties via PetitePointers:

    idskeh Tue Apr 02 11:25:33 PDT 2013
    Adorable!

    marylynsim Mon Apr 01 07:25:02 PDT 2013
    This is just delightful! And so appropriate to the season. You did beautiful work.

    diadams56 Mon Apr 01 06:26:21 PDT 2013
    So adorable. Love it!

    guerrinbunny Sun Mar 31 05:12:26 PDT 2013
    adorable

    hinkle1@bellsouth.net Sun Mar 31 03:39:21 PDT 2013
    Very cute, and just in time for Easter

    eloosemore@att.net Sat Mar 30 19:16:14 PDT 2013
    How sweet! Perfect for the season :-)

    anneritter23 Sat Mar 30 15:08:39 PDT 2013
    How festive and just in time.

    travgan Sat Mar 30 13:18:44 PDT 2013
    This is so cute! Great job.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties via Poppenhuiskladblogger

    Blogger Jolande zei...
    Het is inderdaad een snoesje en wat leuk dat ze net op tijd voor de Pasen klaar is.

    Groetjes van J.
    30 maart 2013 19:13

    Blogger Kitty de Leeuw zei...
    echt een schatje
    30 maart 2013 22:22

    Blogger Nella zei...
    Ach wat een lieverdje Helma!en na 5 jaar geboren :-)
    Ja inderdaad dat in elkaar zetten kost de meeste tijd!
    Fijne paasdagen!
    31 maart 2013 09:27

    Blogger Ineke zei...
    Je hebt helemaal gelijk Helma, het is inderdaad een snoesje, met een prachtig jurkje!
    31 maart 2013 09:45

    Blogger Jolinda Koek zei...
    Dat is zeker een leuke, enne.. weer wat af!
    31 maart 2013 16:05

    Blogger Nienke zei...
    Het ie zeker een leuk haasje. Het ei staat bij mij ook weer op tafel. Ik had hem voor mijn moeder gemaakt, maar nu staat hij dus hier. Ook een beetje als aandenken.
    Groetjes, Nienke.
    31 maart 2013 17:06

    Blogger Jollie zei...
    Wat een snoezig haasje! Ze kijkt inderdaad erg lief :)
    Groetjes Jollie
    31 maart 2013 20:34

    BeantwoordenVerwijderen