Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 20 november 2012

Het begin tot en met Maart 2009

Het begin tot en met nu.
Poppenhuisknutselgroepje | 17 Maart 2009 | 14:41:12
 
Eind 2006 zijn we voor het eerst bij elkaar gekomen na een oproepje op de poppenhuizenpagina. Vanaf 2007 zijn we echt van start gegaan. We zijn nu met drie poppenhuisvriendinnen Ingrid, Suzanne en mijzelf.
We komen 1 x in de vier weken een ochtend bij elkaar bij een van ons thuis die dan ook het workshopje verzorgd. Verder maakten we tot nu toe met de verjaardagen en kerst iets voor elkaar en bezochten we  gezamelijk de beurzen in Arnhem en Vaassen.
De meeste ochtenden die we bij elkaar komen zijn we met met een workshopje voor 1 ochtend bezig. Tot nu toe hebben we een gezamelijk langere tijd thuis gewerkt aan een Paasboek, een Hoedenwinkeltje in een Hoedendoos, een Merklapje, de Kerstkraam ,een popje van Fimoklei en het Vensterbankhuisje. Zelf ben ik een hele langzame werker( al zeg ik het zelf), ik ben precies en heb niet altijd de tijd om rustig te gaan hobbyen. Het meeste is dus ook niet af.Vaak heb ik volop ideeen maar ik blijf een beetje bij het behangen en schilderen steken, meubeltjes en de afwerking  zijn al vaak wel verzameld etc.
Ik heb me dit jaar dan ook voorgenomen om nu alle s af te maken waar ik mee bezig ga en het achtestallig werk rustig af te werken.
Hieronder enkele foto's van Miniaturen die we de afgelopen twee jaar samen op de ochtenden gemaakt hebben.


Het mandje is gemaakt van raffia en het haasje van vilt


De hyacint


Een hoedje en paraplu voor in de hoedendoos



Een bloemenhart


Lingeriesetje


Een boodschappentas van mos, gaas en lood met daarin een bolchrysant met herfsttakken


 
Workshop met Bindelsornamenten en aardbeien van Fimoklei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten