Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 29 november 2012

Kerstmarkt in Valkenburg

Inspiratie | 30 December 2010 | 13:11:04
 
Het weekend van 17 tot en met 19 december ben ik met mijn drie (schoon)zussen naar Valkenburg geweest om de kerstmarkten in de grotten te bezoeken. Een zeer winters weekend zodat ik toch maar besloten had om niet zelf te rijden maar met de trein te gaan. Ons verblijf was boven op de Cauberg en we hadden prachtig uitzicht van een mooi winters landschap.




Dit is de oprijlaan van het park zoals we het zaterdagmorgen op weg naar Valkenburg aantroffen........een fontein geheel voorzien van ijs.





Op weg , de Cauberg aflopend, naar de Kerstmarkt in de grotten kwamen we dit zijweggetje tegen . Een prachtig plaatje wat wel vastgelegd moest worden!




We besloten om eerst naar de Fluweelgrot te gaan omdat er een hele rij stond bij de Gemeente grot. Dit zijn wat plaatjes van de ingang van de Fluweelgrot.





Achteraf een hele goede keuze want alle vier vonden we de Fluweelgrot het mooiste....je hebt echt het idee in een grot te lopen met leuke kleine verscholen hoekjes en natuurlijk was de Kapel in de grot prachtig versierd:








 In deze grot heb ik ook nog een paar leuke 1:12 aankopen gedaan die goed van pas komen in mijn eigen kerstkraam.





S'avonds zijn we nog naar de Gemeentgrot geweest maar daar waren we met een goed uur uitgekeken. Veel commercieler opgezet met wel leuke verlichte taferelen. maar alle vier hadden we op een gegeven moment het idee op een gewone braderiemarkt te lopen.


                     







 







                                              











Als laatste nog wat foto's van Valkenburg zelf.








Deze foto heb ik gemaakt ter inspiratie voor een uithangbord voor een Markthuisje waar ik een workshop van ga doen in het voorjaar



  








Het was een ontzettend leuk weekend!




1 opmerking:

  1. Eerdere reactie:
    Leuk fotoverslag geworden Helma, heb al stiekum de foto's van je gepikt.
    Mooie foto van de kapel heb je gemaakt zeg!
    Groetjes, Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-12-30 14:27:17

    BeantwoordenVerwijderen