Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 23 november 2012

Poppenhuiskeukentje jaren 60

Mijn poppenhuiskeukentje van vroeger
Inspiratie | 09 Oktober 2009 | 21:22:50
 
In het digitale tijdschrift AIM van Oktober 2009 staat een artikel over Kleeware poppenhuishuismeubeltjes uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Wat schetst mijn verbazing dat dit ook over mijn poppenhuiskeukenspulletjes gaat waar ik vroeger mee heb gespeeld. Toen ik dit las en de foto's zag in het tijdschrift gingen bij mij bellen van herkenning rinkelen en ben gelijk de kast ingedoken. En ja hoor er staat netjes Kleeware  in de achterkant gedrukt.
Deze miniatuurtjes heb ik een jaar of 2 geleden van mijn jongste zusje teruggekregen . Zij heeft na mij er nog mee gespeeld en daarna haar dochter die nu 12 is.
Ik heb er maar gauw een foto van gemaakt. De keukentafelstoeltjes hebben "de 45 jaar spelen niet overleefd" maar verder zien de miniatuurtjes er toch nog prima uit. Leuk om dit zo weer terug te zien en het verhaal achter de Kleeware meubeltjes te lezen.


 

Klik op deze link  Artikel keukentje  en klik dan op de voorkant van het tijdschrift. Het tijdschrift wordt hierdoor gedownload, Door op de blz van het tijdschrift te klikken kan je de blz omslaan. Kijk voor het artikel over Kleeware poppenhuismeubeltjes op blz 49.
 

6 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Wat ontzettend leuk Helma, dat je die spulletjes nog hebt en laat zien. Ik heb een tijdje geleden ook wat van mijn oude pph meubeltjes en Barbies van mijn moeder meegekregen en toevallig ook wat foto's gemaakt. Dit is mijn keukentje van vroeger (ik denk, can 1970):


    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2009-10-10 10:23:27

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Die zijn ook leuk Chris ! Echt de jaren zestig met die buffetkast erbij..is het van hout of van plastic. Het lijkt van hout op de foto. Leuk ook dat geblokte tafeltje zoals ze vroeger veel hadden.

    Groetjes Helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2009-10-10 10:56:51

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerdere reactie:
    Het is allemaal van plastic gemaakt Helma, soms zie je (bij de meubeltjes van de woonkamer bijvoorbeeld) wel een houtmotief maar dat is volgens mij plakplastic.

    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2009-10-10 12:18:24

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerdere reactie:
    Wat grappig hè die oude poppenhuismeubeltjes, die van Hannie herken ik niet, maar die van Chris weer wel, volgens mij had mijn zus diezelfde meubeltjes.
    Ik had iets anders, maar helaas is alles ooit weggegeven.
    Toch leuk om het weer terug te zien.

    Groetjes Jody.

    door: jody
    jody.punt.nl 2009-10-10 16:13:50

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerdere reactie:
    Leuk Helma om dat zo te zien. Toen ik de 1:24 meubeltjes op blz. 53 zag ben ik eens even gaan snuffelen in een emo-doos. Jawel hoor, die heb ik. Helaas zit de wastafel poot er niet meer bij. Verder heb in ik 1:24 ook nog een slaapkamer en keukenkastjes.

    Ik zal eens kijken of er een mooie foto van te maken is.


    groetjes, Krin


    door: krin
    krin.punt.nl 2009-10-10 18:48:06

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerdere reactie:
    Leuk Krin, het badkamersetje 1:24...toen ook al alles kleiner dan klein? Ik ben benieuwd naar je foto.
    De bruine meubeltjes..eetkamertafel met stoelen en de radiokast (volgende blz) moeten nog in de doos bij mijn zusje zijn ( die waren van mijn oudste zus) Zij had de woonkamer in beheer en ik de keuken. Heb mijn zusje hieral over gemaild om het even na te kijken.

    Groetjes Helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2009-10-10 22:3

    BeantwoordenVerwijderen